Friday, June 19, 2009

宽恕,因为爱...

今天开mail时读到朋友send来的e-mail。。。

读着读着。。发现内容真的是非常有意义的。。。

故事是这样。。。。

NAILS IN THE FENCE

篱笆上的钉子

There once was a little boy who had a bad temper.

His Father gave him a bag of nails

and told him that every time he lost his temper,

he must hammer a nail into the back of the fence.

The first day the boy had driven 37 nails into the fence.

Over the next few weeks, as he learned to control his anger,

the number of nails hammered daily gradually dwindled down.

He discovered it was easier to hold his temper

than to drive those nails into the fence.

Finally the day came when the boy didn't lose his temper at all.

He told his father about it and

the father suggested that the boy

now pull out one nail for each day that he was able to hold his temper.

The days passed and the young boy was finally

able to tell his father that all the nails were gone.

The father took his son by the hand and led him to the fence.

He said, 'You have done well, my son, but look at the holes in the fence.

The fence will never be the same.

When you say things in anger, they leave a scar just like this one.

You can put a knife in a man and draw it out.

But It won't matter how many times you say

"I'm sorry", the wound will still be there.

A verbal wound is as bad as a physical one.

=Please forgive me if I have ever left a 'hole' in your fence.=

这故事带给我很多的反思。。

故事里的男孩,

在最后告诉父亲他终于成功改掉坏脾气,

并且已把篱笆上的铁钉一一拔出来时。。

父亲在那时带他去到篱笆面前。。

称赞他做得好,

但也叫小男孩看看篱笆上

因为男孩发脾气而钉上的铁钉所遗留的痕迹。。。

铁钉钉上了篱笆。。即使有一天铁钉被取下来了。。

铁钉的痕迹永远还是会在遗留在篱笆上。。

篱笆再也不回不了以前的那样了。。

我也非常同意故事里所说的:

"当你发脾气时,所说的气话....

会在他人心口上深深的划一道伤口."

"就有如在人的心口上拿一把刀插进去,再拔出来。。。

无论你最后又多忏悔有多内疚,

说多少次的对不起。。伤害已造成,一切太迟了。"

因为从口说出的气话所带来的伤害

跟直接伤害身体所带来的伤害都一样的深。

给我来说。。心灵的创伤是很难被医治的。。

人心本来就有缺点。。。所以要学会包容,宽恕。。。

尽量控制自己的心情。。让身边的人更能亲近你。。

虽然讲和做是两回事。。但是。。我坚信。。

大家会因为。。而学会体谅和原谅。。

可能事情没有那么严重。。气话不一定都是伤人的。。但是。。

想想,万一就那么一次。。不小心说了不该说的话。。

做了不该做的事,

那是不是太迟了?

不要等到失去才知道珍惜,

不要等到事情发生了才内疚,

不要等到伤害已造成了才来道歉,

不要等到他人认错了,你才肯原谅,

不要等到爱的人离开了,你才后悔当初你没勇气说你爱他/她。。。

在这里,我想说。。

我爱我的家人。。爸,妈,三位可爱的妹妹,

爷爷奶奶,外婆等,我爱您们!

我也爱,我的zimui~~,我的死党!!

P/s:如果我曾经在你们之中遗留下所谓的"洞''或''伤痕'',

我真心祈求得到你们的宽恕!对不起!


::仪儿::

No comments:

Post a Comment